lite mat.... ;) tänka sig..

Tjaa... jag är väl inte sämre än någon annan på att laga mat så då kan det väl va trevligt att få raportera om mina kokkonster för en gång skull...=)
Har lagat världens godaste fläskfile i kväll, i ugn, fullproppad med vitlök och purjolök, till det klyftpotatis och beaneisesås och grekisk sallad ..mumsmusms... =)
Orsaken till att det blev lite gourmet i kväll var att jag egentligen skulle ha lagat det i går när Eas å jag firade två år....... MEN... i går blev jag sittandes i över en timme på E18 på väg hem tack vare en liggande långtradare...... så då kändes det inte så kul att börja laga mat när jag väl kom hem sen..... suck


Ser inte så god ut så där kanske.... men de var den....=)


Så förra helgen skulle vi göra tacogratäng... hade köpt allting och skulle sätta igång..... då kom jag på att min form har spruckit.... när jag gjorde julskinka i julas...... så vi har ingen gratängform...
Efter en del klurande så fick det helt enkelt bli tacogratäng i sockerkaksform..... kändes lite lustigt men smakade lika gott...=)





I morgon får jag äntligen en kväll helt för mig själv,
Eas ska hem till en kille han jobbar med och umgås med lite jobbarkompisar.... skitkul tycker jag, känns bra att han skaffar lite egna vänner att hänga med... det får mig att känna mig mindre elak för att jag "tvingade" honom att flytta hit...... (även om det var ganska så frivilligt från hans sida)
så i alla fall, då tänkte jag att jag äntligen skulle få tid att sätta mig ner och lägga ut lite bilder å sånt....
Men nej då!!... för då ska dom ju ta med sig sina datorer och spela datorspel tillsammans!!!!
åååååååhhhh killar alltså... vet dom inte hur man umgås utan att spela någonting överhuvundtaget...
Jaja.. får bli en annan gång.. om en vecka jobbar han kväll igen, då kanske jag fån nån kväll för mig själv iaf...
kan ju hoppas..
Saknar min dator....=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback