Framtidsdrömmar

Funderar mycket på vad jag vill bli egentligen, florist är verkligen inte mitt drömyrke, är ju självklart glad att jag har utbildat mig till det, för det har ju gett mig ett jobb de senaste två åren, och vad jag än kommer göra senare i livet så kommer jag alltid att vara en fullt utbildad florist, och det kan ju vara bra att ha i bakfickan...
Men jag vill ha ett jobb som jag tycker om att gå till, som jag tycker är roligt och som jag är intresserad av..
Som det är nu så kunde jag inte skita mer i om tanterna fick sina jäkla begonior eller inte, det kvittar fullständigt för mig om vi har nå kunder alls över huvud taget...

Varför kunde inte den här funnits när det var dags för mig att välja gymnasieutbildning ??
http://www.bops.org/hvd/
Skulle sååååå gärna gå den här utbildningen nu, men jag tror att jag är lite för gammal att söka Feeling Blue 

Känns som att det nu för tiden blir mer och mer praktist att ha en ordentlig gymnasieutbildning, som är yrkesinriktad alltså.. det ploppar upp fler och fler yrkesinriktade gymnasieutbildningar, och det ger självklart ett försprång om man sedan vill fortsätta att utbilda sig på högskola eller andra yrkesutbildningar, där kanske intagningsprov eller erfarenhet gäller vid intagning,
samhällsprogramet känns inte som att det ger nån fördel alls, mest lite kunskap om många områden, skulle gärna ha gått nått annat om man hade vetat bättre då..
Konkuransen om jobb är så hård i dagens samhälle så man ska väl snart hellst ha börjat utbilda sig redan i småskolan för att ha ett försprång när väl ska börja söka jobb...
och jag kan ingenting... om nånting... Rolling Eyes 
inte inom det jag skulle vilja i alla fall..

Försöker hitta rätt i djungeln av val och möjligheter, har kommit liiite närmare va jag tror att jag vill bli...... men sen gäller det att kunna välja vart och hur jag skulle vilja utbilda mig, i sverige, eller kanske till och med utomlands, vilket gör det ännu snurrigare, finns 5 miljoner saker att grubbla över..
blir helt snurrig.
kommer aldrig bli nått...
 No 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback