Prischock!!!

Så idag har jag alltså bokat vår londonresa... började med hotellet... när jag äntligen hade hittat ett fint så tänkte jag att det var lika bra att slå till på en gån innan det blev fullbokat..
Blev Westfield Hotel vid Earls Court.. ganska bra läge, nära till knightsbridge och där ligger ju massa kul som harrods och harvey nichols, hihi
image158

Sen är det ju lätt att bara knata rakt upp till underbara notting hill eller hyde park, eller ta bussen kanske det blir.... har ju en ganska gnällig resekumpan... hihi.. så jag får se hur många promenixer jag lyckas dra med honom på
Iaf. så kostade hotellet bara 2000 kr per person, för 4 nätter.. så det känns ganska bra iaf...

MEN det blev helt andra bullar när jag skulle boka flyget härifrån västerås med ryan air.
Har alltid haft för mig att det ska va billigt att åka härifrån till london, har vart det förut iaf.
Och hemresan är väldigt billig den går bara på 39 kr per person med skatt. men ditresan blev desto värre, nu ska vi ju åka dit på en lördag, så vi har ju valt den dyraste dagen att åka dit, men nu blev det så den här gången.
Biljetten dit kostar 249 kr + skatt på 199 kr . alltså 450 kr per person,
sen tillkom det tydligen avgifter för att man skulle få checka in om man skulle ha bagage med sig. 170 kr per person om man hade 1st väska. Och det vill vi ju ha.
Sen tillkom det även en avgift på 120 kr när jag betalade med kort direkt när jag bokade.
Så till slut så blev det 1400 kr för två personer. 700 kr per person! Då kunde vi ju lika gärna ha åkt med SAS eller nått.
Det var heeelt andra priser när jag åkte dit förra gången. Då blev det ju typ 300 kr tur och retur med alla skatter å så..
Jaja...inte mycket att göra åt det,
nu får jag äntligen komma dit iaf... och som dom brukar säga... Det är ju bara pengar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback