Det där med presenter..

Det är så svårt det där med presenter.... har aldrig riktigt tänkt på det förrut,
förrutom att det kanske är svårt att komma på just vad man ska ge bort.....
men nu har jag kommit ett steg längre i den(som jag nu har upptäckt) ganska komplicerade frågan..
Att köpa en present till sin andra hälft...... för första gången.... när man dessutom fyller år ganska nära varandra.....
Födelsedag kräver mer ansträngning och planering än vanligt......lite mer krav än ett litet "Jag tycker om dig"-kort...en ros.. ett påskägg med godis, eller annat smått och gott som man kan lyckas trolla fram under resten av året....
Vet inte riktigt vilken sitts som är värst att va i.... Att vara först och liksom bestämma lite hur pass seriöst man ska tänka.... att sätta prisklass dessutom..
Om man hade fyllt år med typ ett halvår emellan kanske man inte tänket så mycket på det... men är det tätt inpå blir det så tydligt....
Eller att va sist och veta hur pass mycket den andra har ansträngt sig och känna att man måste hålla samma klass.....
Jag vet vad jag vill köpa.... och jag tycker att det är värt att  betala vad det kostar..... mest för att jag är så glad för att jag har kommit på nått som jag verkligen vill ge honom.. men också för att jag tycker att det skulle va jättekul att få ge honom det...och göra honom glad.. för det tror jag att han kommer bli... och det är jue det som är poängen med presenter......
men sen finns det jue den andra sidan.. som jag grubblar på......
undrar vad han har tänkt att köpa till mig... kanske jag ska försöka anpassa mig efter vad jag tror att han kommer köpa......  tänk om jag har vart lite väl seriös i mitt val av present..... tänk om han kommer tänka att han måste försöka komma på nått i samma klass.. och tycka att det känns jobbigt.....
hmm....lite av ett i-lands problem kanske... hehe...
men blev bara lite förvånad när jag insåg att det faktist var nått att gurbbla på... och det har jag gjort...om och om igen...
menmen.... det är jue snart jul också.....
då får man jue iaf en chans att jämna ut lite i fall det behövs.....;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback