Same same but different..

Läste min vän Linas blogg för ett tag sedan och hon tippsade om massa härliga produkter från HM.
Så jag sprang dit för att skämma bort mig lite, fanns en Shower peeling och en Body scrub..
Köpte såklart båda två, för att dom luktade himla gott båda två, för att dom är väldigt söta och piffar upp mitt dötrista badrum och för att dom bara kostade 30 spänn styck...... så då kunde jag jue inte låta bli att köpa båda=)


Men nu har jag använd dom ett litet tag och jag står inför samma kval varje gång jag ska välja vilken....
jag medar  Vad är det för skillnad! ?
Shower peeling..... låter jue onekligen som något man använder i duschen för att peela kroppen..
Men Body scrub... vad är då det?? Nått som man ska använda till kroppen....för att scrubba den? alltså peela...?
Hmmmmm....... är det inte Samma sak!!!
Varför tillverka två olika produkter, med två olika namn som egentlien är preciiiiis samma sak..?
Ville dom ha olika färg och doft på dom kunde dom väl ha tillverkat en sort med flera olika dofter..
Elller..??  Är väl antagligen för att sälja mer... för att deras dumma kunder ( som jag...=).. ska köpa båda två, en av varje sort, i stället för att kanske välja bara en doft av en sort..
Och det funkade jue på mig iaf....=) Ville ju verkligen ha båda flaskorna!!!....=)
Och gott luktar dom ju... och söta är dom ju....så även om jag får ole dole doffa varje gång jag ska duscha så kan jag njuta av någon sorts gott luktande oidentifierbar tvål.... och det räcker för att göra mig glad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback